+36-70-932-0093 efop141kepzes@tef.gov.hu

KÉPZÉS CÍME:

Hatékony jelzőrendszeri együttműködés

Képzési idő, képzési óra száma:

  • Elméleti órák száma: 8 óra
  • Gyakorlati órák száma: 22 óra
  • Összesen: 30 óra

Képzés módja:

gyakorlatorientált, csoportos

A képzés költsége:

A képzés az EFOP-1.4.1-15 -2016-00001 kiemelt projekt keretében került kidolgozásra, így a résztvevőt nem terheli a képzés díja.

Vizsgadíj: 

térítésmentes

Engedély típusa: E-00001/2013, S-05-051/2017.

A képzés célja

Hatékonyság és szakemberek közötti együttműködés

A gyermekvédelmi jelzőrendszer hatékonyságának, a szakemberek együttműködésének fejlesztése.

Helyi sajátosságok és az együttműködés

A helyi aktuális viszonyokra alapozott eredményes együttműködés körvonalazása.

Járási projekt támogatása

A járási szolgáltatások és az EFOP-1.4.2-16 projektben létrejövő új szolgáltatások közötti együttműködés fejlesztése, ezáltal az EFOP-1.4.2-16  projekt támogatása és sikeres megvalósításának elősegítése.

Modulok

  • A gyermekvédelmi munka és a Gyerekesély Program.
  • Kommunikáció.
  • Együttműködés: esetmegbeszélő, esetkonferencia.
  • Probléma alapú tanulás.
  • Változás.
  • A jelzőrendszeri és szakmai együttműködés cselekvési tervének kialakítása.

A képzés célcsoportja

Pedagógusok és a szociális területen dolgozók

 

Gyermekvédelmi jelzőrendszert alkotó intézmények vezetői, szakmai vezetői

 

A jelzőrendszert működtető szervezet döntési kompetenciával rendelkező vezetői

 

Jelzőrendszeri tanácsadók és jelzőrendszeri felelősök

 

A képzés célcsoportja

Pedagógusok és a szociális területen dolgozók

 

Gyermekvédelmi jelzőrendszert alkotó intézmények vezetői, szakmai vezetői

 

A jelzőrendszert működtető szervezet döntési kompetenciával rendelkező vezetői

 

Jelzőrendszeri tanácsadók és jelzőrendszeri felelősök

 

Megszerezhető kompetenciák

N

Az együttműködés, a csapatban való munka előnyeinek felismerése, és motiváció és alkalmasság a csoportmunka szervezésére.

 

N

A “Legyen jobb a gyermekeknek!” Nemzeti Stratégia ismerete, beavatkozások megtervezése a járási gyerekesély program és a gyermekvédelmi jelzőrendszeri működés összefüggéseinek figyelembevételével.

 

N

A társszakmák etikai alapelveinek ismerete és figyelembevétele.

 

N

A már működő és az EFOP-1.4.2-16 -es projektben létrejövő új szolgáltatások összehangolásának képessége.

 

N

A hatékony kommunikációt erősítő tényezők ismerete és használata.

 

N

A problémakezelés során a PBL-, és a Brief-modellek felismerése és alkalmazása.

 

N

A képzéshez használt online támogató felület felhasználói szintű ismerete.

 

N

A jelzőrendszeri és szakmaközi együttműködésre vonatkozó éves cselekvési terv kialakítása.

 

N

Az adekvát információcserét eredményező esetmegbeszélés és esetkonferencia módszernek ismerete és alkalmazása.

 

N

A szakmai tevékenységet jellemző reflektivitás és a rendszerszintű gondolkodás.

 

A résztvevők teljesítményének értékelése, a teljesítés formai és tartalmi követelményei

l

Számonkérés formája

Megadott szempontok szerinti reflexiós levél (Záródolgozat) elkészítése a képzés utolsó napján, géppel (elektronikus formában) vagy kézzel írva, annak értékelés.

l

Megszerezhető minősítések

Megfelelt / Nem felelt meg.

l

Számonkérések tartalma

A tananyagegységek ismeretanyaga, illetve gyakorlatban végrehajtható feladatok.

l

Záródolgozat témája, módszere

A résztvevők önreflexiója, a képzésen átélt saját fejlődési folyamataik tudatosítása. A tanultak alapján – a jelzőrendszeri együttműködés – tanulás folyamatának megfelelően – egy, a résztvevő által kiválasztott problémahelyzetre épülő probléma-megoldási folyamat végigvezetése, az adaptációs lehetőségek bemutatása.

l

Sikertelen teljesítés következménye

Záródolgozat ismétlése.

l

Sikertelen teljesítés vagy kimaradás következménye

Záródolgozat ismétlése.

l

Értékelési szempont

A képzés során elsajátított együttműködés – tanulás folyamatának, módszereinek, eszközeinek, technikáinak alkalmazása, önreflexió képessége.

l

Számonkérés rendszeressége

A képzés végén.

l

Személyi feltételek

A tréner a tananyag elvégzéséhez Gyerekesély programokban jártas, szakmai tapasztalatokkal rendelkező belső munkatárs.

A résztvevők teljesítményének értékelése, a teljesítés formai és tartalmi követelményei

l

Számonkérés formája

Megadott szempontok szerinti reflexiós levél (Záró dolgozat) elkészítése a képzés utolsó napján, géppel (elektronikus formában) vagy kézzel írva, annak értékelés.

l

Megszerezhető minősítések

Megfelelt / Nem felelt meg.

l

Számonkérések tartalma

A tananyagegységek ismeretanyaga, illetve gyakorlatban végrehajtható feladatok.

l

Záródolgozat témája, módszere

A résztvevők önreflexiója, a képzésen átélt saját fejlődési folyamataik tudatosítása. A tanultak alapján – a jelzőrendszeri együttműködés/- tanulás folyamatának megfelelően – egy, a résztvevő által kiválasztott problémahelyzetre épülő probléma-megoldási folyamat végigvezetése, az adaptációs lehetőségek bemutatása.

l

Sikertelen teljesítés következménye

Záródolgozat ismétlése.

l

Sikertelen teljesítés vagy kimaradás következménye

Záródolgozat ismétlése.

l

Értékelési szempont

A képzés során elsajátított együttműködés – tanulás folyamatának, módszereinek, eszközeinek, technikáinak alkalmazása, önreflexió képessége.

l

Számonkérés rendszeressége

A képzés végén.

l

Személyi feltételek

A tréner a tananyag elvégzéséhez Gyerekesély programokban jártas, szakmai tapasztalatokkal rendelkező belső munkatárs.

Szeretne a képzésen részt venni?

Az előzetes igényfelméréshez kérjük, töltse ki kérdőívünket!

További képzéseinket is ajánljuk figyelmébe!

Az alábbi képzési anyagokat is megtekintheti, kattintson a részletekre.