KÉPZÉS CÍME:
A hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók tanulás- és életút támogatása az egyéni és társadalmi sikerességük eléréséhez

Képzési idő, képzési óra száma:
- Elméleti órák száma: 8 óra
- Gyakorlati órák száma: 22 óra
- Összesen: 30 óra
A képzés 3 egymást követő napon valósul meg.
Képzés módja:
gyakorlatorientált, csoportos
A képzés költsége:
A képzés az EFOP-1.4.1-15 -2016-00001 kiemelt projekt keretében került kidolgozásra, így a résztvevőt nem terheli a képzés díja.
Vizsgadíj: térítésmentes
Követelmény: minimum középfokú végzettség
Felnőttképzési: E-00001/2013, 575-222/2017.
A képzés célja

Felkészítés életút támogatására
A résztvevő szakemberek felkészítése arra, hogy a hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók életútját megfelelő módon és sikeresen támogathasák.

Felkészítés a hatékony támogatásra
A résztvevő szakemberek felkészítése arra, hogy a hátrányos helyzetű gyermekek szociális, egészségügyi és nevelési – oktatási fejlesztésének, és társadalmi integrációjának hatékonyan támogathassák, elősegíthessék.

Támogatói rendszerekben rejlő lehetőségek megismertetése
A HH, HHH gyermekek életútjában előforduló elakadási pontok feltárásával a lehetséges támogatói rendszer kiépítési lehetőségeinek megismertetése a résztvevő szakemberekkel.

Szupportív háló megismertetése
A szupportív háló kiépítési lehetőségeinek azonosítása és értelmezése. A támogató hálózat működtetési és fenntartási feltételeinek megismertetése.
Online felület használata
Felkészítés a képzéshez használt online felület alkalmazására, a helyi innovációk fejlesztése, az adaptációk elősegítése, megvalósulása érdekében.

Modulok
- A hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók életútjának elemzése, a főbb elakadási pontok feltárása. Az elakadási pontok háttértényezőinek elemzése.
- Az elakadási pontok prevenciójának lehetőségei.
- A különböző ágazatok (szociális, egészségügyi, nevelés – oktatási) támogatási lehetőségeinek azonosítása.
- A gyermek, tanuló közvetlen környezetének támogatási lehetőségei a célok elérése érdekében.
- A szupportív háló kiépítése az állami és a civil szektor bevonásával, együttműködésével.
- Az egyes ágazati szakemberek módszertani felkészítése a célok elérésében.
- Sikerkritériumok azonosítása.
- A tervezés és a folyamat nyomon-követésének lehetőségei a gyermek/tanuló egyéni fejlődésének támogatásához.
A képzés célcsoportja
A hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók ellátásában résztvevő szociális, egészségügyi, önkormányzati, pedagógiai szakemberek
Gyerekesély Iroda munkatársai - szakmai vezető, projektmenedzser, szakterületi koordinátorok, asszisztensek Család és Gyermekjóléti Központok: szakmaközi hálózat létrehozója és működtetője az adott járás család- és gyermekjóléti központja.
A képzés célcsoportja
A hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók ellátásában résztvevő szociális, egészségügyi, önkormányzati, pedagógiai szakemberek
Gyerekesély Iroda munkatársai - szakmai vezető, projektmenedzser, szakterületi koordinátorok, asszisztensek Család és Gyermekjóléti Központok: szakmaközi hálózat létrehozója és működtetője az adott járás család- és gyermekjóléti központja.
Megszerezhető kompetenciák
A HH és/ vagy HHH gyerekek, tanulók családjainak főbb demográfiai, gazdasági, szociológiai jellemzőinek ismerete.
A családi házhoz köthető feladatok és tevékenységek, az együttműködés területeinek és szintjeinek beazonosítása.
Azon hatékony és eredményes együttműködéshez kapcsolódó módszertani elemek megismerése, amelyek a közreműködő szervezetek szakembereinek együttműködését és feladatmegosztását segítik.
Azoknak a pontoknak a beazonosítása, amely mentén a gyermek/tanuló előre haladása biztosított és nyomon követhető.
A lehetséges prevenciós eszközök és partnerek beazonosítása a HH és HHH gyermekek és tanulók életútjainak tipikus elakadási pontjaihoz köthetően.
A közreműködő szervezetek feladatainak megismerése és a gyermek/tanuló életútján betöltött szerepük azonosítása a prevencióban és a hátránykompenzáló támogatásban.
Konkrét esetekhez illeszkedően azoknak a módszertani eljárásoknak az alkalmazása, amelyek a célok elérését támogatják.
Együttműködés egy adott gyermek, tanuló egyéni támogatása érdekében és közös fejlesztési/cselekvési terv készítése.
A szociális és gyerekvédelmi jelzőrendszer és a támogatási folyamat lehetséges aktorainak megismerése.
Az adott térség (település, járás, mikrokörnyezet) támogatási térképének elkészítése a közreműködő szervezetek és feladataik vonatkozásában a gyermek/tanuló életútjához kapcsolódóan.
Egyéni támogatási terv elkészítése.
A képzéshez használt online felület használatának ismerete a dokumentumok fel- és letöltéshez.
A résztvevők teljesítményének értékelése, a teljesítés formai és tartalmi követelményei
Számonkérés formája és a teljesítés formai követelményei
A képzés zárását követő 1 héten belül a résztvevő záródolgozat szükséges benyújtani elektronikus úton, min. 5 A/4-es oldal terjedelemben.
Megszerezhető minősítések
Megfelelt / Nem felelt meg.
A záró dolgozat („egyéni támogatási terv”) tartalmi részeinek értékelése során akkor adható megfelelt minősítés, ha az elvárások legalább 51%-át eléri a résztvevő.
Számonkérések tartalma
A tananyagegységek ismeretanyaga.
Záródolgozat témája, módszere
Egy adott gyermek/tanuló életútjának bemutatása a bevont szervezetekkel történő együttműködés és kapcsolattartás szempontjából – „egyéni támogatási terv” készítése.
Záródolgozat terjedelme és beadási határideje
A záródolgozat terjedelme minimum 5 A/4- es oldal, beadási határideje a továbbképzést követő 1 héten belül.
Sikertelen teljesítés vagy kimaradás következménye
Záródolgozat ismétlése. Amennyiben ez sem sikeres, tanúsítvány helyett igazolás kiadása a képzési napokon való részvételről.
Értékelési szempont
A képzés során elsajátított a hálózati együttműködés és tanulás folyamatának, módszereinek, eszközeinek, technikáinak alkalmazása.
Számonkérés rendszeressége
A képzés végén.
Személyi feltételek
A tréner egyetemi, vagy főiskolai végzettséggel és minimálisan 3 év felnőttképzésben, képzések, tréningek, csoportok vezetésében vagy szakmai műhelyek, tréningek vezetésében szerzett tapasztalattal rendelkezik.
A résztvevők teljesítményének értékelése, a teljesítés formai és tartalmi követelményei
Számonkérés formája
A képzés zárását követő 1 héten belül a résztvevő záródolgozat szükséges benyújtani elektronikus úton, min. 5 A/4-es oldal terjedelemben.
Megszerezhető minősítések
Megfelelt / Nem felelt meg.
A záródolgozat („egyéni támogatási terv”) tartalmi részeinek értékelése során akkor adható megfelelt minősítés, ha az elvárások legalább 51%-át eléri a résztvevő.
Számonkérések tartalma
A tananyagegységek ismeretanyaga.
Záródolgozat témája, módszere
Egy adott gyermek/tanuló életútjának bemutatása a bevont szervezetekkel történő együttműködés és kapcsolattartás szempontjából – „egyéni támogatási terv” készítése.
Záródolgozat terjedelme és beadási határideje
A záródolgozat terjedelme minimum 5 A/4- es oldal, beadási határideje a továbbképzést követő 1 héten belül.
Sikertelen teljesítés vagy kimaradás következménye
Záródolgozat ismétlése. Amennyiben ez sem sikeres, tanúsítvány helyett igazolás kiadása a képzési napokon való részvételről.
Értékelési szempont
A képzés során elsajátított a hálózati együttműködés és tanulás folyamatának, módszereinek, eszközeinek, technikáinak alkalmazása.
Számonkérés rendszeressége
A képzés végén.
Személyi feltételek
A tréner egyetemi, vagy főiskolai végzettséggel és minimálisan 3 év felnőttképzésben, képzések, tréningek, csoportok vezetésében vagy szakmai műhelyek, tréningek vezetésében szerzett tapasztalattal rendelkezik.
Szeretne a képzésen részt venni?
Az előzetes igényfelméréshez kérjük, töltse ki kérdőívünket!
További képzéseinket is ajánljuk figyelmébe!
Az alábbi képzési anyagokat is megtekintheti, kattintson a részletekre.