KÉPZÉS CÍME:
Szociális és gyermekjóléti területen megvalósuló szolgáltatások munkatársainak készségfejlesztő képzése

Képzési idő, képzési óra száma:
- Elméleti órák száma: 6 óra
- Gyakorlati órák száma: 34 óra
- Összesen: 40 óra
Képzés módja:
gyakorlatorientált, csoportos
A képzés költsége:
A képzés az EFOP-1.4.1-15 -2016-00001 kiemelt projekt keretében került kidolgozásra, így a résztvevőt nem terheli a képzés díja.
Vizsgadíj:
térítésmentes
Követelmény:
minimum középfokú végzettség
Engedély:
E-00001/2013, S-05-049/2017
A képzés célja

Ismeretbővítés, készségfejlesztés
A résztvevők ismereteinek, készségeinek, képességeinek és attitűdjeinek fejlesztése annak érdekében, hogy képessé váljanak a gyakorlatban a gyermekszegénységből fakadó igényekre professzionális szolgáltatást nyújtani.
Felkészítés helyi szükségletek kezelésére
A szociális és gyermekjóléti szolgáltatásokat végzők felkészítése a járási és helyi helyzetkép elkészítésére és az ehhez szükséges adatforrások azonosítására és feldolgozására, a szükségletek hatékony beazonosítására.
Szolgáltatásfejlesztés és fenntarthatóság megismerése
A résztvevők a képzésen megismerik a szolgáltatások fejlesztésének típusait, a szolgáltatások fenntarthatósága, valamint a stratégiai gondolkodás melletti elköteleződés érdekében.
Felkészítés a szakmai megvalósításra
A képzés segíti a résztvevőket a gyermekszegénység felszámolására törekvő helyi programok (EFOP-1.4.2-16) és a „Legyen jobb a gyermekeknek!” Nemzeti Stratégia helyi közösségekre vonatkozó elemeinek eredményes megvalósításában.
Felkészítés az online felület használatára
A résztvevők digitális kompetenciáinak fejlesztése, a képzéshez használt online felület használata, személyes és szakmai önreflexió fejlesztése.

Modulok
- A „Legyen jobb a gyermekeknek” Nemzeti Stratégia (továbbiakban Nemzeti Stratégia) indokoltsága, céljai; a gyermekszegénység jellemző mutatói.
- A stratégiai gondolkodás, a tervezés, és annak szintjei: a helyzetelemzés módszertana és eszközei.
- A gyermekszegénységben megjelenő szükségletekre tervezhető beavatkozások és azok összehangolása.
- Kommunikáció és partnerségek építése.
A képzés célcsoportja
Járási és helyi gyermekszegénység csökkentését célzó projekteket, programokat és szolgáltatásokat megvalósító Gyerekesély Projektiroda tagjai.
Szociális és gyermekjóléti szolgálat munkatársai és azok partnerei (pályázatírók, helyi döntéshozók, társszakmák képviselői, köztisztviselők, civil szervezetek munkatársai).
A képzés célcsoportja
Járási és helyi gyermekszegénység csökkentését célzó projekteket, programokat és szolgáltatásokat megvalósító Gyerekesély Projektiroda tagjai.
Szociális és gyermekjóléti szolgálat munkatársai és azok partnerei (pályázatírók, helyi döntéshozók, társszakmák képviselői, köztisztviselők, civil szervezetek munkatársai).
Megszerezhető kompetenciák
Járási és helyi helyzetkép elkészítése.
Egyes adatfelvételi technikák elsajátítása révén a szükségletek beazonosítása.
Megfelelő ismeretek a járásban és helyi szinten működő, a gyermekes családok számára szolgáltatásokat nyújtó intézményrendszerről, működési, finanszírozási sajátosságairól.
Szociális munkára jellemző ismeretek: a szociális munka céljai, eszközei, (ismeretek, készségek, értékek) formái. Egyéni esetkezelés, rendszerszemléletű családgondozás, szociális csoportmunka, közösségi szociális munka.
A digitális kompetencia fejlesztése, online kommunikációs készség elmélyítése.
A helyzetképek elkészítéséhez szükséges adatforrások azonosítása, megismerése, felkutatása, és az azokból nyerhető információk módszertanilag megalapozott feldolgozása.
A szükségletek alapján megtervezett programok, beavatkozások értékelése, hatékonyságának vizsgálata, és azok után annak követése.
A forrásbevonás különböző lehetőségeinek azonosítása, összehangolása, a leghatékonyabb preferenciák felállítása egy közös jövőkép (stratégia) érdekében.
Megalapozott döntések meghozatala és indoklása, különböző tárgyalási stratégiák alkalmazása, a döntések asszertív kommunikációja, a felmerülő konfliktusok kezelése.
A hozzáférhető adatok alapján a gyermekszegénységgel kapcsolatos releváns adatok beazonosítása, és azok alapján alapvető összefüggések megfogalmazása.
Nyitottság és empátia a szegénységben élő gyerekek speciális problémái iránt.
Alapszintű vezetői-irányítói képesség és készség a szociális fejlesztésekhez szükséges tevékenységek végrehajtásához, a szakmaközi kapcsolatok, partnerségek kiépítéséhez.
Személyes és szakmai önismeret, önreflexió fejlesztése, nyitottabb attitűd kialakítása.
A résztvevők teljesítményének értékelése, a teljesítés formai és tartalmi követelményei
Számonkérés formája, a továbbképzés teljesítésének formai követelményei
Szóbeli válaszadások, csoportos feladatok megoldása, egyéni képzéshez használt online felületen végzett feladatok és szituációs feladatok megoldása. Továbbá a képzés zárását követő 1 héten belül, záródolgozat elkészítése és feltöltése a kiemelt projekt online támogató felületére.
Megszerezhető minősítések
Megfelelt / Nem felelt meg.
Számonkérések tartalma
A tananyagegységek ismeretanyaga, illetve gyakorlatban végrehajtható feladatok.
Záródolgozat témája, módszere
Szervezetek partneri együttműködésének lehetőségei egy hálózati együttműködés során. Az anyag terjedelme: minimum 6000 karakter.
Sikertelen teljesítés következménye
Záródolgozat ismétlése.
Sikertelen teljesítés vagy kimaradás következménye
Záródolgozat ismétlése.
Személyi feltételek
A Képző a tananyag elvégzéséhez Gyerekesély programokban jártas, szakmai tapasztalatokkal rendelkező belső munkatárs.
Értékelési szempont
A tréner a képzésben résztvevők teljesítményét folyamatosan követi a csoportos gyakorlatok és a szituációs gyakorlatok során. Az egyéni képzéshez használt online támogató felületre feltöltött záródolgozatot írásban minősíti, a megadott szempontsor alapján:
- Az együttműködés konkrét tartalmi elemei a különböző szervezetekkel kötendő együttműködési megállapodásban.
- Milyen partneri és szakmai hálózatokba lenne érdemes bekapcsolódni?
- Milyen hasznot remél a hálózati tagságból, és mit tud felajánlani a hálózat számára?
Számonkérés rendszeressége
Egyes témakörök lezárásakor, illetve a tananyagegységek végén szóbeli reflexió.
A résztvevők teljesítményének értékelése, a teljesítés formai és tartalmi követelményei
Számonkérés formája, a továbbképzés teljesítésének formai követelményei
Szóbeli válaszadások, csoportos feladatok megoldása, egyéni képzéshez használt online felületen végzett feladatok és szituációs feladatok megoldása. Továbbá a képzés zárását követő 1 héten belül, a kiemelt projekt online támogató felületére feltöltött záródolgozat értékelése.
Megszerezhető minősítések
Megfelelt / Nem felelt meg.
Számonkérések tartalma
A tananyagegységek ismeretanyaga, illetve gyakorlatban végrehajtható feladatok.
Záródolgozat témája, módszere
Szervezetek partneri együttműködésének lehetőségei egy hálózati együttműködés során. Az anyag terjedelme: minimum 6000 karakter.
Sikertelen teljesítés következménye
Záródolgozat ismétlése.
Sikertelen teljesítés vagy kimaradás következménye
Záródolgozat ismétlése.
Személyi feltételek
A tréner a tananyag elvégzéséhez Gyerekesély programokban jártas, szakmai tapasztalatokkal rendelkező belső munkatárs.
Értékelési szempont
A tréner a képzésben résztvevők teljesítményét folyamatosan követi a csoportos gyakorlatok, és a szituációs gyakorlatok során. Az egyéni képzéshez használt online támogató felületre feltöltött záródolgozatot írásban minősíti, a megadott szempontsor alapján:
- Az együttműködés konkrét tartalmi elemei a különböző szervezetekkel kötendő együttműködési megállapodásban.
- Milyen partneri és szakmai hálózatokba lenne érdemes bekapcsolódni?
- Milyen hasznot remél a hálózati tagságból és mit tud felajánlani a hálózat számára?
Számonkérés rendszeressége
Egyes témakörök lezárásakor, illetve a tananyagegységek végén szóbeli reflexió.
Szeretne a képzésen részt venni?
Az előzetes igényfelméréshez kérjük, töltse ki kérdőívünket!
További képzéseinket is ajánljuk figyelmébe!
Az alábbi képzési anyagokat is megtekintheti, kattintson a részletekre.