+36-70-932-0093 efop141kepzes@tef.gov.hu

KÉPZÉS CÍME:

A hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók tanulás- és életút támogatása az egyéni és társadalmi sikerességük eléréséhez

 

Képzési idő, képzési óra száma:

  • Elméleti órák száma: 8 óra
  • Gyakorlati órák száma: 22 óra
  • Összesen: 30 óra

A képzés 3 egymást követő napon valósul meg.

Képzés módja: 

gyakorlatorientált, csoportos

A képzés költsége:

A képzés az EFOP-1.4.1-15 -2016-00001 kiemelt projekt keretében került kidolgozásra, így a résztvevőt nem terheli a képzés díja.

Vizsgadíj:  térítésmentes

Követelmény: minimum középfokú végzettség

Felnőttképzési: E-00001/2013, 575-222/2017.

A képzés célja

Felkészítés életút támogatására

A résztvevő szakemberek felkészítése arra, hogy a hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók életútját megfelelő módon és sikeresen támogathasák.

Felkészítés a hatékony támogatásra

A résztvevő szakemberek felkészítése arra, hogy a hátrányos helyzetű gyermekek szociális, egészségügyi és nevelési – oktatási fejlesztésének, és társadalmi integrációjának hatékonyan támogathassák, elősegíthessék.

Támogatói rendszerekben rejlő lehetőségek megismertetése

A HH, HHH gyermekek életútjában előforduló elakadási pontok feltárásával a lehetséges támogatói rendszer kiépítési lehetőségeinek megismertetése a résztvevő szakemberekkel.

Szupportív háló megismertetése

A szupportív háló kiépítési lehetőségeinek azonosítása és értelmezése. A támogató hálózat működtetési és fenntartási feltételeinek megismertetése.

Online felület használata

Felkészítés a képzéshez használt online felület alkalmazására, a helyi innovációk fejlesztése, az adaptációk elősegítése, megvalósulása érdekében.

Modulok

  • A hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók életútjának elemzése, a főbb elakadási pontok feltárása. Az elakadási pontok háttértényezőinek elemzése.
  • Az elakadási pontok prevenciójának lehetőségei.
  • A különböző ágazatok (szociális, egészségügyi, nevelés – oktatási) támogatási lehetőségeinek azonosítása.
  • A gyermek, tanuló közvetlen környezetének támogatási lehetőségei a célok elérése érdekében.
  • A szupportív háló kiépítése az állami és a civil szektor bevonásával, együttműködésével.
  • Az egyes ágazati szakemberek módszertani felkészítése a célok elérésében.
  • Sikerkritériumok azonosítása.
  • A tervezés és a folyamat nyomon-követésének lehetőségei a gyermek/tanuló egyéni fejlődésének támogatásához.

A képzés célcsoportja

A hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók ellátásában résztvevő szociális, egészségügyi, önkormányzati, pedagógiai szakemberek

 

Gyerekesély Iroda munkatársai - szakmai vezető, projektmenedzser, szakterületi koordinátorok, asszisztensek Család és Gyermekjóléti Központok: szakmaközi hálózat létrehozója és működtetője az adott járás család- és gyermekjóléti központja.

 

A képzés célcsoportja

A hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók ellátásában résztvevő szociális, egészségügyi, önkormányzati, pedagógiai szakemberek

 

Gyerekesély Iroda munkatársai - szakmai vezető, projektmenedzser, szakterületi koordinátorok, asszisztensek Család és Gyermekjóléti Központok: szakmaközi hálózat létrehozója és működtetője az adott járás család- és gyermekjóléti központja.

 

Megszerezhető kompetenciák

N

A HH és/ vagy HHH gyerekek, tanulók családjainak főbb demográfiai, gazdasági, szociológiai jellemzőinek ismerete.

 

N

A családi házhoz köthető feladatok és tevékenységek, az együttműködés területeinek és szintjeinek beazonosítása.

 

N

Azon hatékony és eredményes együttműködéshez kapcsolódó módszertani elemek megismerése, amelyek a közreműködő szervezetek szakembereinek együttműködését és feladatmegosztását segítik.

 

N

Azoknak a pontoknak a beazonosítása, amely mentén a gyermek/tanuló előre haladása biztosított és nyomon követhető.

 

N

A lehetséges prevenciós eszközök és partnerek beazonosítása a HH és HHH gyermekek és tanulók életútjainak tipikus elakadási pontjaihoz köthetően.

 

N

A közreműködő szervezetek feladatainak megismerése és a gyermek/tanuló életútján betöltött szerepük azonosítása a prevencióban és a hátránykompenzáló támogatásban.

 

N

Konkrét esetekhez illeszkedően azoknak a módszertani eljárásoknak az alkalmazása, amelyek a célok elérését támogatják.

 

N

Együttműködés egy adott gyermek, tanuló egyéni támogatása érdekében és közös fejlesztési/cselekvési terv készítése.

 

N

A szociális és gyerekvédelmi jelzőrendszer és a támogatási folyamat lehetséges aktorainak megismerése.

 

N

Az adott térség (település, járás, mikrokörnyezet) támogatási térképének elkészítése a közreműködő szervezetek és feladataik vonatkozásában a gyermek/tanuló életútjához kapcsolódóan.

 

N

Egyéni támogatási terv elkészítése.

 

N

A képzéshez használt online felület használatának ismerete a dokumentumok fel- és letöltéshez.

 

A résztvevők teljesítményének értékelése, a teljesítés formai és tartalmi követelményei

l

Számonkérés formája és a teljesítés formai követelményei

A képzés zárását követő 1 héten belül a résztvevő záródolgozat szükséges benyújtani elektronikus úton, min. 5 A/4-es oldal terjedelemben.

l

Megszerezhető minősítések

Megfelelt / Nem felelt meg.

A záró dolgozat („egyéni támogatási terv”) tartalmi részeinek értékelése során akkor adható megfelelt minősítés, ha az elvárások legalább 51%-át eléri a résztvevő.

l

Számonkérések tartalma

A tananyagegységek ismeretanyaga.

l

Záródolgozat témája, módszere

Egy adott gyermek/tanuló életútjának bemutatása a bevont szervezetekkel történő együttműködés és kapcsolattartás szempontjából – „egyéni támogatási terv” készítése.

l

Záródolgozat terjedelme és beadási határideje

A záródolgozat terjedelme minimum 5 A/4- es oldal, beadási határideje a továbbképzést követő 1 héten belül.

l

Sikertelen teljesítés vagy kimaradás következménye

Záródolgozat ismétlése. Amennyiben ez sem sikeres, tanúsítvány helyett igazolás kiadása a képzési napokon való részvételről.

l

Értékelési szempont

A képzés során elsajátított a hálózati együttműködés és tanulás folyamatának, módszereinek, eszközeinek, technikáinak alkalmazása.

l

Számonkérés rendszeressége

A képzés végén.

l

Személyi feltételek

A tréner egyetemi, vagy főiskolai végzettséggel és minimálisan 3 év  felnőttképzésben, képzések, tréningek, csoportok vezetésében vagy szakmai műhelyek, tréningek vezetésében szerzett tapasztalattal rendelkezik.

A résztvevők teljesítményének értékelése, a teljesítés formai és tartalmi követelményei

l

Számonkérés formája

A képzés zárását követő 1 héten belül a résztvevő záródolgozat szükséges benyújtani elektronikus úton, min. 5 A/4-es oldal terjedelemben.

l

Megszerezhető minősítések

Megfelelt / Nem felelt meg.

A záródolgozat („egyéni támogatási terv”) tartalmi részeinek értékelése során akkor adható megfelelt minősítés, ha az elvárások legalább 51%-át eléri a résztvevő.

l

Számonkérések tartalma

A tananyagegységek ismeretanyaga.

l

Záródolgozat témája, módszere

Egy adott gyermek/tanuló életútjának bemutatása a bevont szervezetekkel történő együttműködés és kapcsolattartás szempontjából – „egyéni támogatási terv” készítése.

l

Záródolgozat terjedelme és beadási határideje

A záródolgozat terjedelme minimum 5 A/4- es oldal, beadási határideje a továbbképzést követő 1 héten belül.

l

Sikertelen teljesítés vagy kimaradás következménye

Záródolgozat ismétlése. Amennyiben ez sem sikeres, tanúsítvány helyett igazolás kiadása a képzési napokon való részvételről.

l

Értékelési szempont

A képzés során elsajátított a hálózati együttműködés és tanulás folyamatának, módszereinek, eszközeinek, technikáinak alkalmazása.

l

Számonkérés rendszeressége

A képzés végén.

l

Személyi feltételek

A tréner egyetemi, vagy főiskolai végzettséggel és minimálisan 3 év  felnőttképzésben, képzések, tréningek, csoportok vezetésében vagy szakmai műhelyek, tréningek vezetésében szerzett tapasztalattal rendelkezik.

Szeretne a képzésen részt venni?

Az előzetes igényfelméréshez kérjük, töltse ki kérdőívünket!

További képzéseinket is ajánljuk figyelmébe!

Az alábbi képzési anyagokat is megtekintheti, kattintson a részletekre.