KÉPZÉS CÍME:
Hatékony jelzőrendszeri együttműködés

Képzési idő, képzési óra száma:
- Elméleti órák száma: 8 óra
- Gyakorlati órák száma: 22 óra
- Összesen: 30 óra
Képzés módja:
gyakorlatorientált, csoportos
A képzés költsége:
A képzés az EFOP-1.4.1-15 -2016-00001 kiemelt projekt keretében került kidolgozásra, így a résztvevőt nem terheli a képzés díja.
Vizsgadíj:
térítésmentes
Engedély típusa: E-00001/2013, S-05-051/2017.
A képzés célja
Hatékonyság és szakemberek közötti együttműködés
A gyermekvédelmi jelzőrendszer hatékonyságának, a szakemberek együttműködésének fejlesztése.
Helyi sajátosságok és az együttműködés
A helyi aktuális viszonyokra alapozott eredményes együttműködés körvonalazása.
Járási projekt támogatása
A járási szolgáltatások és az EFOP-1.4.2-16 projektben létrejövő új szolgáltatások közötti együttműködés fejlesztése, ezáltal az EFOP-1.4.2-16 projekt támogatása és sikeres megvalósításának elősegítése.

Modulok
- A gyermekvédelmi munka és a Gyerekesély Program.
- Kommunikáció.
- Együttműködés: esetmegbeszélő, esetkonferencia.
- Probléma alapú tanulás.
- Változás.
- A jelzőrendszeri és szakmai együttműködés cselekvési tervének kialakítása.
A képzés célcsoportja
Pedagógusok és a szociális területen dolgozók
Gyermekvédelmi jelzőrendszert alkotó intézmények vezetői, szakmai vezetői
A jelzőrendszert működtető szervezet döntési kompetenciával rendelkező vezetői
Jelzőrendszeri tanácsadók és jelzőrendszeri felelősök
A képzés célcsoportja
Pedagógusok és a szociális területen dolgozók
Gyermekvédelmi jelzőrendszert alkotó intézmények vezetői, szakmai vezetői
A jelzőrendszert működtető szervezet döntési kompetenciával rendelkező vezetői
Jelzőrendszeri tanácsadók és jelzőrendszeri felelősök
Megszerezhető kompetenciák
Az együttműködés, a csapatban való munka előnyeinek felismerése, és motiváció és alkalmasság a csoportmunka szervezésére.
A “Legyen jobb a gyermekeknek!” Nemzeti Stratégia ismerete, beavatkozások megtervezése a járási gyerekesély program és a gyermekvédelmi jelzőrendszeri működés összefüggéseinek figyelembevételével.
A társszakmák etikai alapelveinek ismerete és figyelembevétele.
A már működő és az EFOP-1.4.2-16 -es projektben létrejövő új szolgáltatások összehangolásának képessége.
A hatékony kommunikációt erősítő tényezők ismerete és használata.
A problémakezelés során a PBL-, és a Brief-modellek felismerése és alkalmazása.
A képzéshez használt online támogató felület felhasználói szintű ismerete.
A jelzőrendszeri és szakmaközi együttműködésre vonatkozó éves cselekvési terv kialakítása.
Az adekvát információcserét eredményező esetmegbeszélés és esetkonferencia módszernek ismerete és alkalmazása.
A szakmai tevékenységet jellemző reflektivitás és a rendszerszintű gondolkodás.
A résztvevők teljesítményének értékelése, a teljesítés formai és tartalmi követelményei
Számonkérés formája
Megadott szempontok szerinti reflexiós levél (Záródolgozat) elkészítése a képzés utolsó napján, géppel (elektronikus formában) vagy kézzel írva, annak értékelés.
Megszerezhető minősítések
Megfelelt / Nem felelt meg.
Számonkérések tartalma
A tananyagegységek ismeretanyaga, illetve gyakorlatban végrehajtható feladatok.
Záródolgozat témája, módszere
A résztvevők önreflexiója, a képzésen átélt saját fejlődési folyamataik tudatosítása. A tanultak alapján – a jelzőrendszeri együttműködés – tanulás folyamatának megfelelően – egy, a résztvevő által kiválasztott problémahelyzetre épülő probléma-megoldási folyamat végigvezetése, az adaptációs lehetőségek bemutatása.
Sikertelen teljesítés következménye
Záródolgozat ismétlése.
Sikertelen teljesítés vagy kimaradás következménye
Záródolgozat ismétlése.
Értékelési szempont
A képzés során elsajátított együttműködés – tanulás folyamatának, módszereinek, eszközeinek, technikáinak alkalmazása, önreflexió képessége.
Számonkérés rendszeressége
A képzés végén.
Személyi feltételek
A tréner a tananyag elvégzéséhez Gyerekesély programokban jártas, szakmai tapasztalatokkal rendelkező belső munkatárs.
A résztvevők teljesítményének értékelése, a teljesítés formai és tartalmi követelményei
Számonkérés formája
Megadott szempontok szerinti reflexiós levél (Záró dolgozat) elkészítése a képzés utolsó napján, géppel (elektronikus formában) vagy kézzel írva, annak értékelés.
Megszerezhető minősítések
Megfelelt / Nem felelt meg.
Számonkérések tartalma
A tananyagegységek ismeretanyaga, illetve gyakorlatban végrehajtható feladatok.
Záródolgozat témája, módszere
A résztvevők önreflexiója, a képzésen átélt saját fejlődési folyamataik tudatosítása. A tanultak alapján – a jelzőrendszeri együttműködés/- tanulás folyamatának megfelelően – egy, a résztvevő által kiválasztott problémahelyzetre épülő probléma-megoldási folyamat végigvezetése, az adaptációs lehetőségek bemutatása.
Sikertelen teljesítés következménye
Záródolgozat ismétlése.
Sikertelen teljesítés vagy kimaradás következménye
Záródolgozat ismétlése.
Értékelési szempont
A képzés során elsajátított együttműködés – tanulás folyamatának, módszereinek, eszközeinek, technikáinak alkalmazása, önreflexió képessége.
Számonkérés rendszeressége
A képzés végén.
Személyi feltételek
A tréner a tananyag elvégzéséhez Gyerekesély programokban jártas, szakmai tapasztalatokkal rendelkező belső munkatárs.
Szeretne a képzésen részt venni?
Az előzetes igényfelméréshez kérjük, töltse ki kérdőívünket!
További képzéseinket is ajánljuk figyelmébe!
Az alábbi képzési anyagokat is megtekintheti, kattintson a részletekre.